על הניסים ועל הנפלאות – נסי הספורט הגדולים / מאת הגולש 'דואר זבל'

על הניסים ועל הנפלאות – על נִסי הספורט הגדולים

נס, על פי ההגדרה הוא אירוע שמיוחסת לו התערבות עליונה או אלוהית. כמה פעמים מצאנו את עצמנו, אוהדי הספורט, פעורי פה נוכח שלשת ניצחון, שער בדקה ה- 120, שיא עולם חדש או אליפות היסטורית? ובכן, זה קורה כמה פעמים בשנה כמו שחוק ליטלווד, על פיו לבן אדם קורה נס פעם בחודש, גורס. אבל כמה פעמים זכיתם לראות אירוע ספורטיבי כל כך יוצא מגדר הרגיל שלא היה לכם שום הסבר מלבד נס ספורטיבי? לכבוד חנוכה הנה תרומתי הצנועה לאתר בדמות שמונה נִסי ספורט מהגדולים בהיסטוריה (לעניות דעתי, אתם מוזמנים להוסיף כמה בתגובות) לשמונת ימים החג.

1. Miracle at the meadowlands: NFL

 

רקע: לפעמים, הנס של אחד הוא הטרגדיה של האחר, כך יעיד ג׳ו פיסרצ׳יק, אז הקוורטרבק של ניו יורק ג׳ייאנטס, והנס הזה הוא גם כנראה המהלך הגרוע בהיסטוריה. היה זה יום קריר בשנת 1978 ב"אחו" של ניו ג׳רזי. למשחק הגיעו הפילדלפיה איגלס והניו יורק ג׳איינטס נואשים לניצחון שיתן להם אוויר לנשימה במירוץ אחר הווילד קארד והפלייאוף, אליו לא הגיעו יותר מעשור. האיגלס עם מאזן 6-5 והג׳ייאנטס עם 5-6 .NFC East הקבוצות היו במקומות 3-4 ב סיפור המעשה: הג׳ייאנטס פתחו את המשחק עם 2 טאצ׳דאונים בדרך ל 14-0, האיגלס צימצמו עם טאצ׳דאון  משלהם ברבע השני, אך החמיצו את הבעיטה (זה היה עקב אכילס של הקבוצה) ואחרי שלושה רבעים הובילו הג׳ייאנטס 17-6. פחות מ 30 שניות לסיום התוצאה הייתה 17-12 לטובת הניו יורקרים כאשר לאיגלס לא נותרו פסקי זמן שיעצרו את השעון. כל מה שנותר לפיסרצ׳יק לעשות הוא "להרוג" את השעון וללכת הביתה.
במקום זה, במהלך שלא היה מבייש את ג׳אוול מגי בשיאו, פיסרצ׳יק פימבל את הכדור, הקורנרבק של האיגלס (הרמן אדוורדס) תפס אותו ורץ 26 יארד לניצחון.
האיגלס המשיכו את המומנטום והעפילו לפלייאוף לראשונה מאז 1960 (ממנו הודחו כמובן בגלל חוסר היכולת שלהם לבעוט כדור אליפטי בין שתי קורות), אבל ההשלכה העיקרית של המשחק הזה הייתה בכך שהפכה את
שעד אז היה בגדר "תרגיל מסריח" ללגיטימי. ה"נס" הפך בהמשך לטרילוגיה ב 2002 Quarterback kneel ה ו 2010.

 

2.  NHL: הנס במנצ׳סטר

לא, הנס במנצ׳סטר לא קשור לכדורגל כמו שציפיתם אלא דווקא להוקי.
העשירי באפריל 1982 היה אמור להיות עוד שבת של הוקי, האוילרס סיימו עונה מוצלחת מאוד מבחינתם עם 111 נקודות ומקום ראשון במערב. בעונתם השלישית בליגה ועם איזה אחד בשם ווין משהו, הם הגיעו לשיא גולים לעונה (417) ועם הגנה טובה לא נראה שקבוצה מקליפורניה, הקינגס, יכולה לאיים עליה. לקינגס, הייתה בעונת 1981/82 נפילה חופשית. מ- 99 נקודות בעונה שלפני הקבוצה הדרדרה וסיימה רק עם 63 נקודות במאזנה. עם התקפה כמעט ממוצעת והגנה זוועתית (מקום 19 מתוך 21 ) הקינגס לא ציפו ליותר מדי.
הקבוצות הגיעו לפורום השוכן בשדרת מנצ׳סטר (ומכאן השם…) למשחק מספר 3 בסיבוב הראשון של הפלייאוף שאז שוחק בשיטת הטוב מחמש במצב של 1-1 בסדרה. האוילרס, שלא במפתיע, שלטו במשחק ובסוף השליש הראשון הובילו 2-0. בהמשך נראה היה שהקינגס בדרך לתבוסה מוחצת אחרי שהוציאו עוד 3 דיסקיות מהרשת: 5-0 על הלוח.
לשליש השני הקינגס יצאו כאילו נורו מלוע של תותח, ונגסו בהפרש עד שארבע דקות לסיום הלוח הראה 5:4 לקנדים.
השליש האחרון התחיל כשהם רחוקים שער אחד מלכפות הארכה, הקינגס שלחו את כל מה שיש להם להתקפה, ואפילו העלו שחקן התקפה נוסף במקום השוער.

ואז, כמו בסרטים, 5 שניות לבאזר – הקינגס השוו את התוצאה.

בהארכה לא לקח לקינגס הרבה זמן להשלים את הנס, ואחרי 2:35 הם מצאו את הרשת בפעם השישית. הקינגס המשיכו את המומנטום והדיחו את האוילרס הפייבוריטים אחרי ניצחון במשחק 5 אך הודחו בסיבוב הבא על ידי הקאנקס.

אין צורך לכם לרחם על האוילרס, זו הייתה תחילתה של שושלת מופלאה שנטלה את השליטה בהוקי מהאיילנדרס כשהקבוצה זכתה בגביע סטנלי חמש פעמים בשנים 1984, 1985, 1987, 1988  ו-  1990.

הקאמבק שלהם נותר עד היום המהפך הגדול ביותר אי פעם בפלייאוף ה – NHL.

3. נס יום הזיכרון

כמו כל כתבה בהופס, גם לכאן הצליח הפלח להיכנס. ביום הזיכרון (Memorial day)  של 1999 פגשו הספרס של מגדלי התאומים (כשעוד היה אפשר להשתמש בביטוי הזה) דאנקן ורובינסון את הבלייזרס של ראשיד וולאס וארווידאס סאבוניס (כשעוד לא ידע שהוא הולך לככב בצד הלא נכון של נס נוסף) באלמודום בטקסס (שהיה יותר איצטדיון כדורגל מהיכל כדורסל) למשחק מספר 2 בסדרת גמר המערב.
הספרס והבלייזרס סיימו את העונה המקוצרת במקומות 1-2 במערב בהתאמה. לגמר המערב הגיעו הספרס אחרי שהדיחו את מינסוטה בסיבוב הראשון ואת שאקובי בסוויפ בשני, הבלייזרס עברו בדרך את פיניקס ואת יוטה, הפיינליסטית של 97 ו- 98.

את המשחק הראשון ניצחו הספרס 90-85 , והבלייזרס היו נחושים לגנוב את הביתיות ולאזן את הסדרה ובאמת נראה היה שזה הולך לקרות. את רוב המשחק העבירו הספרס בניסיון נואש לרדוף אחרי פורטלנד,
כשברבע השלישי היתרון עמד כבר על 18 לפורטלנד. לאט לאט צמצמו הספרס את ההפרש עד ש 12- שניות לסיום, הלוח הראה 84-83 לפורטלנד כשדיימון סטודאמייר עומד על הקו. את הראשונה הוא קובר את השנייה הוא מחטיא. טיים אאוט סן אנטוניו. למגרש עלו סטיב קר, אייברי ג׳ונסון, מריו אליי, טים דאנקן ושון אליוט (האיש שבגללו עשיתי פדיחות בבגרות באנגלית כי מסתבר שזו הייתה ג׳ורג׳ אליוט ולא שון אליוט שכתב את הספר:  Count That Day Lost ).

מריו אליי הכניס את הכדור, אוגמון מהבלייזרס גירד את הכדור בקצות אצבעותיו וכמעט וחטף אותו, הכדור הגיע לאליוט, שנעמד על קצות אצבעותיו כדי לא לצאת מהמגרש זרק שלשה בסיבוב כשראשיד עליו וכנגד כל הסיכויים זה נכנס. 86-85 לביתיים. בתשע השניות שנותרו הבלייזרס לא הצליחו לקלוע והספרס חגגו בסיום.

את שני המשחקים הבאים הספרס ניצחו גם כן והשלימו סוויפ בדרך לגמר, אל תתנו לזה להטעות אתכם, זה כנראה היה הסוויפ הצמוד אי פעם, הספרס ניצחו בהפרש ממוצע של 5 נק' והיו זקוקים להארכה אחת. ג׳ורג׳
אליוט אמרה פעם : “ Every limit is a beginning as well as an ending” והסל הזה הוא קו פרשת המים בין עידן ג׳ורדן לעידן דאנקן.

4. תיכון מילאן

הסיפור של תיכון מילאן ממחיש בצורה הטובה ביותר את נס ה"מעטים מול רבים". בשונה משאר הניסים ברשימה, כאן מדובר על נס שנמשך על פני עונה שלמה ולא על אירוע נקודתי, והוא ם הפך בהמשך לסרט מצוין ששמו: Hoosiers.
בשנת 1954 היו רשומים בתיכון 161 תלמידים בלבד, סכום שבבתי ספר מסויימים ממלא בקושי שכבה. כל זאת לא הפריע לקבוצת הכדורסל של בית הספר שהגיעה בשנת 1953 להישגים נאים. וזה מה שהעלה את
הציפיות ממנה מגבוהות לבלתי סבירות בעליל.
עם ארבעה שחקנים שחזרו לעונה נוספת, הקבוצה סיימה את העונה הסדירה (עונת 1954) עם מאזן 19-2. בטורניר התיכונים של מדינת אינדיאנה ניצחה הקבוצה את כל עשרת משחקיה כל הדרך לאליפות, תוך שהיא
עוברת גם קבוצות עדיפות בהרבה ואפילו בית ספר עם 79 (!) תלמידים בלבד.
עד היום זהו בית הספר הקטן ביותר שזכה אי פעם באליפות ארצית, כשבמקום השני נמצאת פליימות׳ של סקוט סקיילס שזכתה באליפות בשנת 1982.

5. נס ז׳לגיריס

אין נִסים ללא מכבים, אני מניח שאין צורך להציג את הנס הזה בפני אתר של עכברי כדורסל, אבל הנה נתון שממחיש את גודל הנס:

לפני צמד ההחטאות של גוסטאס מהעונשין, האחוז העונתי שלו היה 100٪ עם 17 מ 17 כך שהסיכוי שיחטיא זריקה אחת, שלא לדבר על שתיים, היה אפס על הנייר.

המהלך עצמו, למקרה שלא חייתם כאן בעשור ומשהו האחרונים היה כך: מכבי בפיגור שלוש, גוסטאס, שחקן של 100٪ עונתי מהקו מחטיא שתי זריקות. כניסה מוקדמת לריבאונד של ז׳לגיריס עוצרת את השעון ונותנת
למכבי את הכדור מתחת לסל שלה. עם 2 שניות על השעון, גור שלף שולח מסירה לאורך שלושת רבעי מגרש מסירה שלא הייתה מביישת קוואטרבק ב – NFL. ההגנה של ז׳לגיריס כמעט ומיירטת את הכדור, אך שארפ תופס את הכדור, עולה לזריקה, וזה נכנס! לא ייאמן!

רצף הטעויות הלא סביר של ז׳לגיריס בתוספת הסל המשוגע של שארפ, נתנו למשחק הזה את הכינוי "נס ז׳לגיריס" והוא הרגע שממנו אירופה כבר לא יכלה לעצור את מכבי שניצחה את ז׳לגיריס 107-99 והמשיכה
משם לשלושה גמרים ושני גביעים כשאחד מהם מגיע אחרי ניצחון ב 44- הפרש (!!!).
והשחקן שכמעט ויירט את המסירה? לטענתו זה היה "ההפסד הקשה ביותר בקריירה שלי", והיום הוא המאמן של מכבי…

וסאבוניס? באמריקה, באירופה ואפילו בספרד, הוא בצד הלא נכון של הנס.

6. סטיבן בראדבורי

"אין סומכין על הנס" אמרו אבותינו, וכנראה בראדבורי לא שמע את עצתם וטוב שכך.
סטיבן בראדבורי כבר עשה היסטוריה כשהיה חלק מרביעיית השליחים של אוסטרליה שזכתה במדליית ארד (הראשונה של המדינה במשחקי החורף) באולימפיאדת לילהאמר ' 94 . כבר שם ניתן היה לזהות את השיטה שעזרהלו לעשות עוד היסטוריה בתור האוסטרלי הראשון שזוכה בזהב באולימפיאדת החורף והראשון מהחלק הדרומי של כדור הארץ לעשות זאת.
השיטה פשוטה למדי. ב 94 ' ידעו האוסטרלים שבמהירות הם לא יוכלו לנצח, לכן הם החליטו להחליק בטוח מאחורי שאר הנבחרות ולחכות לנפילה של אחת הנבחרות האחרות, דבר מתבקש בהתאם לאופי הענף. אבל
גם בראדבורי עצמו לא ציפה למה שיקרה בסולט לייק סיטי 2002.

כדי להעפיל לחצי הגמר, היה צריך בראדבורי לסיים במקום 1 או 2 במקצה שלו. את מקצה רבע הגמר הוא סיים שלישי, וכשכבר ארז את חפציו התבשר לו שהמחליק שלפניו נפסל והוא ממשיך לחצי הגמר. בחצי גמר
האסטרטגיה הידועה מ- 94 ' עבדה לטובתו פעם נוספת והוא הצליח להשתחל לגמר.

בגמר עצמו ( 1000 מטר) היה סטיבן בראדבורי אנדרדוג מובהק, ובמשך 7 וחצי סיבובים נראה היה שיסיים אחרון, אלא שמטרים ספורים לסיום, ניסיון עקיפה של אחד המתמודדים נגמר בנפילתו ואיתו הוא לקח עוד
שלושה מתמודדים. מעין "תמות נפשי עם פלשתים" ספורטיבית. ובראדבורי החליק כל הדרך לזהב ההיסטורי.

 

7. נס איסטנבול

בשנים האחרונות התרגלנו שגמרים בכדורגל נגמרים בתוצאות נמוכות, מספקים לרוב שעמוממון שנגמר ב 1-0 קטן ובכללי, לא עונים על הציפיות. לכן כייף להיזכר בגמר המסעיר ביותר בתולדות ליגת האלופות.

ב 25- למאי 2005 עיני היבשת הישנה היו נשואות לאיסטנבול, טורקיה. 69,900 אוהדים משולהבים באיצטדיון ומאות מיליוני צופים בבית לא ידעו איזה משחק מטורף מחכה להם בין מילאן לליברפול.

תוך דקה העלה פאולו מלדיני את האיטלקים ליתרון. בדקה ה 39- קרספו הכפיל, וחמש דקות מאוחר יותר, רגע לפני המחצית, הוא השלים צמד וקבע 3-0 למילאן, האוהדים האנגלים היו בהלם.

ליברפול יצאה למחצית השניה בסערה, וכבשה שלושה(!!) שערים בשש(!!!!!!) דקות בלבד. מאותה נקודה ועד לסיום לא נכבשו עוד שערים והקבוצת הלכו לבעיטות עונשין על הגביע. באופן מפתיע, פירלו, האיש שידוע כפנדליסט מצטיין, לא עמד בלחץ ואיתו לא עמדו בלחץ גם שבצ׳נקו וסרגיניו וליברפול ניצחה בפנדלים 3-2.

שתי הקבוצות נפגשו שוב בגמר שנתיים מאוחר יותר כשאז ידה של מילאן הייתה על העליונה. מאז שתי הקבוצות הידרדרו וטרם חזרו לגדולתן.

https://youtu.be/kKNfwfI8wHU

8. נס על הקרח

נסיים עם אחד הניסים הגדולים בספורט העולמי (ששודר בדיליי של כמה שעות). מה שהופך את הנס הזה למיוחד כל כך זו המתיחות הפוליטית ששררה אז בין ארה"ב לבריה"מ. הימים הם ימי המלחמה הקרה ומסך
הברזל. הסובייטים הגיעו ללייק פלאסיד ב- 1980- רגע לפני ההחרמות ההדדיות של משחקי מוסקבה ' 80 ולוס אנג'לס 84 בתור הנבחרת החזקה ביותר בעולם ללא עוררין (זכו במדליית הזהב בארבע האולימפיאדות הקודמות), כשהם משאירים אבק לקנדים ולשאר העולם. האמריקאים – לעומת הסובייטים שהביאו את מיטב השחקנים – באו לטורניר עם קבוצה של שחקני קולג׳.

אל המשחק הגיעו הנבחרות אחרי נצחונות על פינלנד ושוודיה. בריה"מ עלתה ליתרון אחרי 9 דקות, האמריקאים השוו מהר אך בליץ סובייטי החזיר את היתרון לברית המועצות.

ואז,  הגיע רגע המפנה של המשחק. בשניות האחרונות של השליש הראשון מכה נואשת מחצי מגרש הושמטה על ידי השוער ולדיסלב טרטיאק, מרק ג׳ונסון השתלט על הריבאונד והשווה שנייה לפני הבאזר. בצעד משפיל עשה המאמן של בריה"מ לטרטיאק שנחשב אז לשוער הטוב בעולם "גל מקל" והוציא אותו שניה לפני סוף השליש.

בשליש השני הסובייטים החזירו לעצמם את היתרון כשהיו ביתרון מספרי והמשיכו את הבליץ, אך ההגנה האמריקאית עמדה בלחץ ולא ספגה עוד.
עבירה של ולדימיר קרוטוב הביאה את האמריקאים ליתרון מספרי ולקראת סוף העונש, המאמץ נשא פרי וארצות הברית השוותה. 3:3. דקה אח"כ, טעות סובייטית השאירה נתנה למייק ארוזיונה מצב נהדר, ארוזיונה ניצל את העובדה שמגן סובייטי הסתיר לשוערו את המתרחש, והכניס את הדיסקית אל פינת השער והעלה את האמריקאים ליתרון 4:3 כשנותרו בדיוק 10 דקות למשחק. הסובייטים הנואשים ניסו להשוות ללא הצלחה, כשהכי קרוב שהגיעו היה פגיעה בקורה של ג׳ים קרייג.

הקהל הנלהב החל לספור לאחור
1…2…3…4…5…6…7…8…9…10
ואל מייקלס השדרן שואל:
"Do you believe in miracles? Yes!”

טעות נפוצה היא שהמשחק היה גמר הטורניר, האמת היא שב- 1980 שוחק בית גמר של 4 נבחרות ואם האמריקאים היו מפסידים את המשחק השלישי והאחרון, בריה"מ הייתה זוכה בזהב.
במשחק האחרון האמריקאים ניצחו את פינלנד 2:4 אחרי שמחקו פיגור 2:1, השלימו את העבודה וזכו בזהב היסטורי.
וכך גם המאמן הרב ברוקס שהוסיף למאזנו מדליית כסף באולימפיאדת סולט לייק סיטי 2002. 13 מ- 20  שחקני נבחרת ארצות הברית הגיעו ל- NHL.

בשנת 2003 נהרג ברוקס בתאונת דרכים והאולם שבו שוחק המשחק בלייק פלאסיד נקרא על שמו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סומסום
סומסום
29/12/2016 7:35:30

אחד המהפכים המדהימים שיצא לי לראות לייב, ועד היום אני זוכר.
יוגוסלביה-ספרד, יורו 2000.

שתי הקבוצות במחזור האחרון נאבקות על עליה לשלב הנוקאאוט. ספרד חייבת נצחון, יוגוסלביה תסתפק בתיקו.
משחק אדיר שמגיע ל-2:2. ליוגוסלביה מורחק שחקן. ספרד שוכבת על השער של יוגוסלביה.
וכמו שקורה בכדורגל, בדקה ה-75 יוגוסלביה גונבת גול ומובילה 2:3.

נכנסים לזמן פציעות. ספרד בלחץ אטומי, סוחטת פנדל.
גאייזקה מנדייטה, הפנדליסט הכי טוב בעולם, לוקח את זה. הבועט היחיד שהיה מסתכל *על השוער* בזמן הפנדל ובועט "על עיוור".
הוא משווה ל-3:3 ומטיס את הכדור לאמצע.

המשחק מתחדש ומייד בהתקפה הבאה, סוף-סוף זמן הפציעות, ספרד מבקיעה את שער הנצחון.

3:4 משוגע לגמרי.

כשהקבוצות יורדות מהשדה, מתברר ליוגוסלבים ההמומים שבעקבות הוצאה במשחק המקביל – גם הם עולים לשלב הבא.

https://www.youtube.com/watch?v=TvN3atq9Xpg

asi
asi
29/12/2016 7:48:08

מקסים!!!
"עשה לו גל מקל", אין ספק שזה משפט לפנתיאון

יאיר
יאיר
29/12/2016 8:15:22

אחלה כתבה ותודה רבה.
הרסת קצת עם נס זלגיריס הנלעב והנדוש. עד מתי מכבי ת"א תעלוז על השלשה ההיא??

Ata98
Ata98
29/12/2016 8:25:28
Reply to  יאיר

היה צריך להשלים לשמונה…

Dror2
Dror2
29/12/2016 9:37:34
Reply to  יאיר

עד מתי? לנצח. אחס מרגעי האושר הטהורים ביותר שהיו לי אי פעם ביחד עם סל הניצחון של טייריס רייס מול צסקא ב2014.
בינינו, מה כבר נשאר ממכבי חוץ מזכרונות כרגע?

אחד העם
אחד העם
29/12/2016 20:03:26
Reply to  יאיר

אחד מרגעי הספורט שלא יישכחו גם עוד 20 שנה, אפילו שמכבי זה כבר מזמן לא זה..
כמעט כמו נס בדאלונה

גיא
גיא
29/12/2016 8:19:26

אסי פגע בול – מקסים.

אני זוכר מצוין את הסל של שון אליוט. בהחלט הרגע בו ה-spurs הפכו להיות ה-SPURS.

Mbk
Mbk
29/12/2016 8:25:39

פוסט מעולה
אני ממליץ על הסרט של ESPN שמספר את סיפור הנבחרת הסובייטית בהוקי קרח שנחשבת לטובה בהיסטוריה
זה סרט פנטסטי

הגדרה של ניסים בספורט היא קצת טריקית
אפשר להגיד את המהפך של מאנצסטר יוניטד מול באיירן כנס
סל הניצחון של הורי על הקינגס או זה של פישר מול הספרס 0.4 שניות לסיום
הגולש האוסטרלי מסולט לייק נשמע כמו קומדיה של טעויות ולא ממש נס

נדב
נדב
29/12/2016 8:31:38

אחלה
אני מוכן להיות במיילינג ליסט שלך ״בכל יום בשבוע״

צביקה
צביקה
29/12/2016 8:44:39

פוסט נהדר!

רועי ויינברג
29/12/2016 10:10:43

נס איסטנבול הוא אחד סיפורי הספורט הגדולים ביותר. תודה על המאמר

דוד
דוד
29/12/2016 10:38:10

ה"music city miracle"??
משחק הwild card של שנת 2000 בין הבילס לטיטנס. הבילס לוקחים יתרון עם 16 שניות על השעון ובפליי הבא הטיטנס מוסרים כמה laterals ורצים עד ל טאצ`דאון כדי לנצח.

בלעם
בלעם
29/12/2016 10:58:47

אם כל האיבה שלי לאמריקאים וסיפורי הסינדרלה שלהם, גם הניצחון על אנגליה במונדיאל 1950 חייב להיות פה.

Ata98
Ata98
29/12/2016 11:01:15
Reply to  בלעם

בסופו של דבר הניצחון ההוא לא הביא להם שום דבר בשונה משאר האירועים בכתבה

מנחם לס
מנחם לס
29/12/2016 17:32:14
Reply to  בלעם

נכון. נצחון ארה"ב על אנגליה 0-1 במונדיאול משל 1950 הוא אחד מניסי הספורט הגדולים

עמית
עמית
29/12/2016 11:17:05

האליפות של הפועל ב2010 ראויה להיכנס

אפלטון
אפלטון
29/12/2016 11:45:34

דואר זבל? מי זה? בחיים לא ראיתי מגיב כזה.
פוסט נפלא. המשחק של ליברפול בטורקיה זה אחד ממשחקי הכדורגל היחידים שהתרגשתי מהם. עדיין מחכה שיעשו מכדורגל משחק מעניין, בינתיים מסתפק בהצגות בודדות מדי פעם עם יותר משני שערים.
מעניין מתי המהפך של הרוקטס מול הקליפרס ב2015 יכנס לקלאסיקות של הניסים/מהפכים.

Ata98
Ata98
29/12/2016 20:03:17
Reply to  אפלטון

"דואר זבל" זה הכתובת מייל שלי )doarzevel), בזמנו חשבתי שזה בדיחה מצחיקה.

אפלטון
אפלטון
29/12/2016 21:41:20
Reply to  Ata98

אה כן, צריך להיזהר מהתחכמויות בשמות אימיילים. זה כמו להתחכם עם האבטחה בשדות תעופה. מתישהו, כשממש לא תרצה את זה, מישהו יקח אותך ברצינות.

Ata98
Ata98
29/12/2016 21:49:59
Reply to  אפלטון

😂😂😂

Berch
Berch
29/12/2016 14:38:04

אחלה סיפורים
את חלקם ראיתי בלייב 🙂

יותם פלדהיים
יותם פלדהיים
29/12/2016 15:27:52

למרות שזה די חדש חייבים להזכיר את נס מילאנו, גם הראשון וגם השני. רצף הפעולות שהלכו לטובת מכבי בשני המקרים פשוט לא הגיונית

Ljos
Ljos
29/12/2016 15:56:53

לפעמים מוצאים דברים טובים בדואר זבל.

נס איסטנבול היה מדהים ופיצוי מוחלט לגמר של השנתיים הקודמות (פורטו המצ'עממת מנצחת את מונקו ומילאן ויובנטוס שוכחות איך עושה התקפה, עד כדי שהם שכחו איך בועטים לשער בדו קרב הפנדלים). כדאי להזכיר גם את הערב הגדול של יז'י דודק (לפחות החל מהחצי השני) שהיה אחראי לעצור את הפנדלים.

כל פעם שיזכירו את תיכון מילאן, אזכיר את קריספוס אטקס. תיכון אפילו יותר קטן, שבאותה שנה השתתף לראשונה בטורניר התיכונים, הפסיד למילאן בחצי הגמר, רק כדי לחזור ולזכות שנתיים ברצף מיד אחר כך.

מנחם לס
מנחם לס
29/12/2016 17:33:21
Reply to  Ljos

לא היה להם את אוסקאר רוברטסון?

Ljos
Ljos
29/12/2016 18:22:44
Reply to  מנחם לס

כן. התיכון הקטנטן והדחוי הזה הוציא את אחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק.

מנחם לס
מנחם לס
29/12/2016 17:34:06

פוסט המעלה זכרונות, והנס על הקרח הוא אחד מהזכרונות המתוקים ביותר שלי בספורט

Mbk
Mbk
29/12/2016 17:54:32
Reply to  מנחם לס

אם תכתוב פוסט על כך אהיה מאשור עד הגג

Mbk
Mbk
29/12/2016 17:55:01
Reply to  Mbk

מאושר

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/12/2016 19:18:11

פוסט אדיר

ששון
ששון
29/12/2016 22:45:09

טור משובח ביותר